FAQ - de hyppigste spørgsmål hos Pernille Bülow Glas
Her finder du svar på de spørgsmål, vi hyppigst får hos Pernille Bülow Glas. Du er altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@pernillebulow.dk, hvis du ikke har fundet svar på dit spørgsmål.
Hvordan sender I glas og lamper, uden at det går i stykker?
Vi sender glas og lamper ud til vores kunder hver dag, og har fundet de bedste metoder til at beskytte det mod at gå i stykker. Vores pakkefyld er 100% nedbrydeligt, men vi har desværre ikke fundet et bæredygtigt alternativ til bobleplasten endnu – men det arbejder vi benhårdt hen imod. Skulle der mod forventning være noget i din pakke, der er smadret, sender du et billede til kundeservice@pernillebulow.dk og så erstatter vi naturligvis produktet.
Kan jeg bestille andre farver end dem, man kan se på hjemmesiden?
Vores hjemmeside repræsenterer et bredt udvalg af de produkter vi laver i glaspusteriet. Men det er ikke altid vi kan følge med at få nye farver eller farvekombinationer med. Så kontakt os gerne på info@pernillebulow.dk hvis du har set en farve i butikken, du ikke kan finde på hjemmesiden, så kan vi altid lave den til dig.
Hvad hvis jeg har nogle glas i forvejen, som jeg gerne vil bestille flere af i samme højde?
Alle vores glas er mundblæste og over tid kan der derfor godt være lidt forskel i højderne på de forskellige glas. Det er der mange, som synes er charmerende, og et ekstra kendetegn på, at de er håndlavede. Men vi kan sagtens forstå, at du gerne vil have nye glas til at passe til dem, du har i forvejen. Så i det tilfælde skriver du blot de ønskede mål i kommentarfeltet, og så laver vi dem til dig, så de passer.
Hvordan ombytter jeg en vare?
Hvis du fortryder et køb hos os, er du altid velkommen til at returnere til os, og vi hjælper både med ombytning eller refundering af penge. Du betaler selv returporto, og vi vil meget gerne have, at du bruger den oprindelige emballage. Se vores samlede vilkår for retur og fortrydelsesret her: https://pernillebulow.dk/pages/handelsbetingelser
Hvornår afsendes min ordre?
Hvis vi har alle produkterne på din ordre på lager, afsendes de den førstkommende hverdag, efter du har afgivet din ordre. Har vi dem ikke på lager, modtager du en mail den førstkommende hverdag, efter du har afgivet din ordre med forventet leveringstid.
Kan jeg bruge gavekort til webshop i de fysiske butikker på Bornholm?
Hvis du har et gavekort som er udstedt til vores webshop, kan vi desværre ikke tage imod det i vores fysiske butikker. Men du kan skrive til kundeservice@pernillebulow.dk og oplyse gavekortets nummer og få det ombyttet til et, der kan bruges i de fysiske butikker.
Kan jeg afhente min ordre i en fysisk butik?
Ja, du kan altid vælge leveringsformen ”afhent i butik” og afhente på Brænderigænget 8 i Svaneke indenfor butikkens åbningstider. På den måde sparer du fragtomkostningerne. Du skal dog afvente en e-mail med besked om, at din ordre er klar til afhentning.
Kan jeg købe nye pærer til mine SKY lamper og ReUse lamper hos jer?
Ja, du kan finde lyskilder til alle vores lamper her: pernillebulow.dk/lyskilder
Kan glassene tåle opvaskemaskine? / Hvordan undgår jeg glaspest?
Glaspest (misfarvning af glasset) opstår ikke ved forarbejdningen af glasset.
I følge det svenske glasforskningsinstitut RI.SE, opstår glaspest ved en kombination mellem for høj opvaske-temperatur og maskinopvaskemidlet.
Desværre er det især de miljøvenlige fosfatfri sæber der er hårde ved glasset.
Ved maskinvask over 52 grader åbner glassets struktur sig og det snavsede vand sætter sig på glasset. Når glasset afkøles, trækker strukturen sig sammen og snavset kan ikke komme ud.
Glaspest kan forekomme på de billigste fabriksfremstillede glas og på de dyreste håndlavede glas.
Vi kan desværre ikke erstatte glas der har fået glaspest, da problemet alene ligger i den enkelte opvaskemaskine / maskinopvaskemiddel.
Vil du være helt sikker på at bevare dine glas fine og blanke så i hånden.
Hvordan skifter jeg pærer i mine lamper?
Når vi sælger vores lamper, følger der altid en instruktion med, som forklarer hvordan du skiller kuplen fra fatningen for enten at rengøre den eller skifte pære. Hvis du har mistet instruktionen, kan du downloaden den her:
Instruktion til SKY lamperne
Instruktion til ReUse lamperne
Hvordan rengører jeg kuplerne på mine SKY lamper?
Til udvendig rengøring anbefaler vi aftørring med vinduesrens og en tør klud. Er lampen blevet beskidt indvendig, kan den rengøres med håndvarmt/lunkent vand og evt. lidt opvaskemiddel, som kan tørres rundt i kuplen med en flaskerenser.
Undgå at lysestager springer
Undgå at stearinlys brænder helt ned i stagen, da den derved kan spring på grund af varmen. Brug evt. selvslukkende lys.
Hvordan rengører jeg bedst sandblæste produkter?
Vask af med almindeligt opvaskemiddel, tør og smør ind i almindeligt fugtighedscreme. Overskydende creme tørres af med en fnugfri klud.
Hvor langt skal der være mellem Wall lysestager på væggen?
Ved lodret ophængning af Wall lysestager bør afstanden mellem "fliserne" være minimum 25 cm.
Korrekt brug af Re:use olielamper:
Kom ikke så meget olie i olielampen (max. 3 cm fra bunden). Vægen/flammen må ikke være for stor.
Hvor køber jeg Pernille Bülows designserie?
Pernille Bülows Designlinje er en enkel og stilren designserie af glasprodukter designet af Pernille Bülow og produceret i udlandet. Sandblæsninger og slibninger bliver udført på vores værksted på Bornholm. Designserien sælges i vores sommerbutikker i Snogebæk, Allinge og Boderne samt på www.byyou.dk
Fødevarestyrelsens Smiley ordning
Som producent af glas og andre produkter til opbevaring af fødevarer, bliver vi kontrolleret af Fødevarestyrelsen. Du kan finde link til vores Smiley mærke her.